|
|
|
|
Diagnozujemy potrzeby, problemy i zasoby środowiska szkolnego w celu ustalenia problemów priorytetowych na kolejne lata aplikowania o certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. |
|
Popularyzujemy ideę programu Szkoły Promującej Zdrowie poprzez rozpowszechnianie folderu informacyjnego |
|
Gazetka na szkolnym korytarzu ...więcej |
![]() |
Działania zdrowotne podjęte w naszej szkole ...prezentacja |
![]() |
Apel podsumowujący działania Zespołu Promocji Zdrowia w szkole w roku 2015/16 ...więcej |
![]() |
Podejmowane działania... |
![]() |
Uzyskanie certyfikatu przynależności do Małopolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie...więcej |
"Śniadanie daje
moc"
|
w oddziałach przedszkolnych | w klasach I-III |
w klasach IV -VI i I-III Gim. |
![]() |
![]() |
![]() |
Szkoła: |
|
ü jest środowiskiem, którego społeczność nie tylko uczy się i pracuje, ale także żyje - nawiązuje kontakty z innymi, przeżywa porażki i sukcesy, odpoczywa, bawi się itp. Szkoła jest więc miejscem, w którym społeczność ma nie tylko wywiązywać się z obowiązków, ale także powinna dobrze się czuć, ü jest elementem środowiska lokalnego: oba te środowiska wzajemnie na siebie oddziałują, ü jest miejscem, które przygotowuje młodych ludzi nie tylko do następnego etapu edukacji, ale również do życia, w tym do dokonywania „zdrowych” wyborów. |
|
Promująca: |
|
ü tworząca warunki (fizyczne i społeczne), sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, ü umożliwiająca aktywne uczestnictwo społeczności szkolnej w działaniach na rzecz zdrowia. |
|
Zdrowie: |
|
ü ma cztery wymiary: fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy, które powinny być w harmonii, ü decyduje o jakości życia ludzi obok wykształcenia i warunków ekonomicznych. |
|
Szkoła promująca zdrowie tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, podejmowaniu przez jej członków działań na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi oraz tworzenia zdrowego środowiska. |
|
Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i ponadto:
|
|